Friday, December 5, 2008

Masih...dan mahu terus begitu...






Ya Allah...!

Di persisir angin yang menyapa

Aku terhidu bau harum...

Itulah harapanku kepadaMu

Agar Engkau mengutip cintaku

Yang pernah berselerakan disaluti debu..



Ya Allah...!

Daku tetap akan menantiMu di setiap kali

Angin menyapa jasadku...

Daku tetap mencintaiMu

Meski berulang kali telah kumungkiri...

Daku masih mencintaiMu

Dan aku mahu terus begitu...



Ya Allah...!

Meski fajar terbenam...

Meski rembulan sembunyi di balik awan

Meski senja tiada lagi warna jingga...

Aku masih ingin mencintaiMu...

Meski cinta itu sungguh payah kumiliki...

Meski cinta itu sungguh payah

Untuk kuselitkan ke dalam hati...



Dan...

Daku pasti

Dengan rahmat dan kasih sayangMu...

Daku tetap akan menanti

Meski waktu itu, separuh nyawaku telah

Engkau pisahkan dari jasadku...

Dan semoga cinta ini

Akan menjadi saksi bahawa

Aku tidak mahu pulang

Tanpa cintaku kepadaMu

Ya Tuhanku..



"Aku menantiMu... Mahu mencari dan mengharap agar Engkau kurniakan cintaku kepadaMu. Aku menunggu ya Tuhanku...
Meskipun berkali aku melupakanMu, mskipun berulang kali... namun sesungguhnya aku memang tidak berdaya menghilangkan Engkau dari hatiku...
sesungguhnya aku tidak kan berjaya untuk bahagia tanpaMu,tanpa mengingatiMu... Aku takkan mampu untuk melakukan segala-galanya tanpaMu."





"*dr novel maafkanlah aku"

No comments: