Wednesday, September 8, 2010

Selamat Tinggal Ramadhan..



Ya Rabbi
Syukurku padaMu kerna mengizinkan aku
Bertemu dengan Ramadhan kali ini..
mengecapi keindahan dan nikmat nya..
Sungguh..dengan duka aku mencoret..
Mengenangkan pemergiannya esok hari..

Ya Rahman
Walaupun tidak mungkin kan aku tahu..
Sebanyak mana amalanku diterima di sisiMu
Namun aku percaya
Bahawa Engkau Tuhan Maha Menerima..
Maha Pemurah dan Maha Pengasih

Ya Rahim
Setiap hari doa kupohon
Agar dosaku terampun..
Maka perkenanlah ya ALLah
Jauhkanlah diriku daripada menjadi al khasirin

Ya Allah
Di akhir Ramadhan ini
HambaMu mengadap
Menyerahkan diri yang kerdil dan hina
Dengan seribu pengharapan kepadaMu
Berikanlah hamba rahmat,maghfirah dan pembebasan daripada api neraka..

Sungguh aku hambaMu yang banyak menzalimi diri sendiri..
Ampunkan lah aku wahai tuhan yang Maha Pengampun..
Amin ya Rabbal 'alamin....


No comments: